Saturday, March 22, 2008

Beograd

BEOGRAD



Beograd was electro-pop band from Belgrade (Serbia). They've recorded their first LP "Remek Depo" back in 1982. Before their first album they've recorrded 6 song demo in Pinki studio on 4 track recorder. Their music and lyrics were very horror/sf movie-based.



Članovi: Ljubodrag Bubalo, Milan Bubalo, Dejan Stanisavljević

Žanr: electro-pop, elektronika

Utjecaji: Ultravox, Yazoo, D.A.F., Depeche Mode, Soft Cell, Yello, Human League, Talking Heads, David Bowie, Brian Eno, Japan, OMD



Utjecali na: D'boys, Laki pingvini, Denis & Denis, Hladna braća, Hajmo, U škripcu

Beograd:

Beograd je bila trojka u sastavu braća Milan i Ljubodrag Bubalo uz Dejana Stanisavljevića kao idejnog pokretača ovog elektronskog pop-projekta. Imena ne pretjerano pamtljiva no ako malo prokopate po vlastitoj kolekciji ploča tog vremena, sigurno ćete ih susresti a bogme i čuti, jer sekvenceri i ritam-mašine bili su njihovi najbolji glasnogovornici ("Siđi do reke" ili "Šizika" već su klasični primjeri, jednako zaživjeli u srcima yu-pop generacije osamdesetih). Skloniji alternativnijem načinu razmišljanja, Beograd već na prvo slušanje osvajaju sve simpatije.

Diskretni ovitak singla "TV/Sanjaš li u boji" pokazuje dodatnu snagu njihove vizualne komunikacije, izbjegavajući klasičan obrazac sa slikom banda na ovitku - to ih je sigurno koštalo veće popularnosti ali na kraju, popularnost ovdje ni nije bila neki prioritet. Upravo ironičan prikaz mas-konzumerizma sažet je u jednostavnoj, djetinjoj crno-bijeloj ilustraciji koja odiše kombinacijom "pierrotovskih" likova i op-art grafike

BEOGRAD – Remek depo (1983, RTB)


Jezgro banda činila su braća Ljubodrag i Milan Bubalo (synthovi i ritam mašina), te Dejan Stanisavljević (synth i vokal) koji su počeli s radom 1981. opaljeni idejom novog romantizma o zagovaranju novog svjetonazora tobožnjeg kozmopolitskog načina razmišljanja i sintetičkim electro pop trendom gomile izvođača (Suicide, D.A.F., Kraftwerk, Ultravox, Yello, Human League, Soft Cell…). Budući da su radili samozatajno i nisu održavali nikakve koncerte, bili su sušta šminkerska opozicija cijelom novostasalom beogradskom new waveu koji je imao već dvije dokumentirane kompilacije – «Paket aranžman» i «Artistička radna akcija» i cijelu seriju odličnih albuma i singlova Orgazma, Šarla, Idola, Zane, Bulevara… Rezultat početnog rada bio je sasvim simpatičan electro pop singl «T.V. / Sanjaš li u boji» (1982., Jugoton) koji je postao omanji hit gdje su jasno istaknuli jednostavan plesni bazični takt uz pratnju ritam mašine i minornu melodiju sintesajzera. Prvi i jedini album «Remek depo» sniman je četiri mjeseca u studiju V PGP RTB-a, te je zbog učešća još petoro poznatih glazbenika (Saša Habić, Paul Pignon, Stjepko Gut, Bora Longa i Zora) bio najavljivan kao novi veliki glazbeni poduhvat koji će zasjeniti frustraciju i bijes tadašnjih new wave bandova. Objavljen je početkom 1983. i pokazao da nije ništa drugo do li kopija aktualnih albuma electro pop zvijezda – Soft Cell, Yazoo, Depeche Mode. No premda se ovdje radi samo o balkanskoj preslici svjetskog trenda, nitko im nije mogao osporiti značenje koje je album donio na yu scenu. Bio je to prvi pravi elektronski album koji je povukao za sobom novu struju sličnih autora od kojih su najviše odskočili D'Boys, Rex Illusivi i Denis & Denis. Naslovna elektronska funky dance pjesma «Opasne igre» postala je hitom, a izdvojile su se još «Kontrolori» i elegija «Beg». Njihov hladni programirani zvuk sintesajzera, ritam mašina i vrlo tankih trivijalnih melodija, uljepšani su svirkom gostiju u kojoj im je najviše pomogao Habić koji im je odsvirao gotovo sve fine linije improvizacija (pogotovo u pjesmi «Beg») tako da je album imao jedan sasvim solidan kreativni glazbeni nivo. Patetičan Dejanov vokal koji je pokušao dočarati nekakav imaginarni artizam u svjetlu Marc Almonda (Soft Cell) ili Alana Vege (Suicide) sveo se tek na puki pokušaj bez prisustva osjećaja što se najbolje osjeća u programskom pokušaju eksperimentalne ambijentalne (i bezvezne) kompozicije «Soba» s tekstom «… sad sam sam u svojoj sobi punoj slik-a / mogu da taknem zrak, mogu da taknem zrak, mogu da taknem zrak…». Ispadi u egzotiku poput instrumentala «Japan (Made in east)» ili atmosferu noćnog grada u «Ulice su noćas…» s tekstom «…ulice su noćas opskurne, crni ljudi šetaju, džukele, pacovi njuškaju šahtove, manijaci vrebaju iz kapije…» su bili sasvim nepotrebni dijelovi albuma koji bi sasvim solidno djelovao da je primjerice objavljen kao mini album s 5-6 kompozicija. Interesantno je da je omot ploče dizajniran odličnom kompjuterskom tehnikom toga vremena za koju je zaslužan dizajner i fotograf Radoljub Jovanović. Kada sam skenirao ovaj omot, nisam mogao vjerovati kakve čudne nijanse je izbacivao moj skener. Bile su to neobične šare pune isprekidanih boja kakvih u principu nema u ljudskom vidnom spektru kada se omot promatra pod običnim dnevnim svjetlom. No, kad se sagleda cjelokupna zvučna slika albuma, pretencioznost s kojom je urađena podebljana je zelenom etiketom na stražnjoj strani omota na kojoj piše «ovu ploču treba slušati pri srednjem nivou zvučnog pritiska od 106 DbA». Ali zašto? Ne znam, možda će neka nova tehnika koju još uvijek ne poznam i to otkriti…



(texts by DJ Horvi & Solist)



discography:



Sanjaš Li U Boji? / T.V. (7", Single) Jugoton 1981

Remek Depo (LP, Album) PGP RTB 1983




Here are some links from Pljuga website that you may find useful:

TV (single, 1982)

Remek Depo







6 comments:

Anonymous said...

Prijatelju ovo sto si ti ovde napisao je cisto sranje. Predstaviti grupu Beograd kao puku kopiju ranog britanskog electra i new wave-a nema veze sa mozgom. Ti ocigledno da se palis na taj zvuk i znas ponesto o njemu ali odakle ti ideja da dajes komentare na njihove pesme tipa "Dejanov pateticni vokal" i slicno kao da si ti neki autoritet. Ko si ti? Neki Dj Horvi.... Kakve ti veze sa grupom Beograd imas? Moze da ti se svidi ili ne ali da ti sad ulazis u neku filozofsko-kriticku opservaciju njihovog rada je malo pretenciozno za prazno dupe poput tebe. O grupi Beograd znam mnogo vise od tebe i sigurno cu se nakaniti da napisem jedan opsiran tekst o njima gde cu da obradim rad grupe na nacin na koji oni to zasluzuju i gde cu da objasnim par stvari kao naprimer sta 106db znaci...Dok se to ne desi zamolio bih administratora ovog sajta-bloga da skine ovo tvoje smece od teksta jer daje potpuno krivu sliku o pionirima beogradskog electro zvuka.

Anonymous said...

DJ Horvi je napisao ovaj tekst i poslao nam ga da ga okacimo na blog. Njega mozes naci na www.terapija.net i tamo pise recenzije domacih i stranih izdanja. Ako imas kompletnije informacije o bendu posalji da okacimo i njih.

zivio

d:s team

Anonymous said...

I really would be interested in the demo recordings ... any chance for an upload ? Great blog anyway !!

Anonymous said...

Oprostite ekipo, ali DJ Horvi nije napisao cijeli tekst o Beogradu ovdje (vidim da je doslovno preuzet segment moje recenzije o grupi, napisane za Dop Magazin, koji datira unatrag nekoliko godina - a koji se još uvijek u cjelosti može pročitati ovdje: http://www.dopmagazin.com/muz/portret/beograd)

Nije da patim za publicitetom niti očekujem da se netko divi mojim tekstovima, ali s vaše strane bi bilo korektno da malo korektnije navodite izvore s kojih preuzimate tuđe sadržaje i postavljate na svoju stranicu.

Na još jednom mjestu primijetio sam jedan svoj cjeloviti tekst (recenzija f.O.F.-ovog odličnog albuma "Not One Of Them", preuzeta s muzike.hr - link: http://www.muzika.hr/clanak/13910/albumi/totalno-drukciji-od-njih.aspx) a koji je netko od vas bez previše dileme potpisao/predstavio kao Horvijev...

da ne bude zabune - ovo nema veze s Horvijem; ima veze s vama - kad se već toliko trudite predstavljati sve te divote underground svijeta (što je pohvalno), onda budite fer i vodite brigu prilikom copy-pasteanja tuđih recenzija.

Toliko.

Živjeli.

Solist

Grand Inquisitor said...

uvodni tekst o Beogradu preuzet je bio sa MySpace stranice benda. Trebao si se tamo potpisati, ovako smo mislili da se radilo o oficijalnoj biografiji benda. Nesporazum je u pitanju. a za f.O.F. stvarno ne znamo o cemu pricas. Svi izvori su navedeni. Sad bas gledamo, Rijecki rock i Muzika.hr.

Anonymous said...

Prijatelju, s Beogradovim myspace profilom nemam nikakve veze, niti sam uopće bio upoznat s informacijom da njihova myspace stranica uopće i postoji - tako da tebi to i ne bi trebao biti nekakav izgovor.

Poslao sam u mojem ranijem komentaru izvorni link s cjelovitim tekstom, s kojeg je taj netko preuzeo samo dio i postavio na taj myspace, a s kojeg ste vi učinili samo još jedan "copy-paste"... razumijem da u tom trenutku niste ni mogli znati čiji je to tekst ali eto, sad kad znate, budite fer, okačite ga u cjelosti, potpišite moju malenkost kao autora i navedite izvor (a ovako okrnjen dio teksta pls obrišite jer se gubi bilo kakav smisao - velik dio nedostaje i nema nikakve veze s Horvijevim tekstom u nastavku stranice).

Ne smatram da je moj tekst nešto super svemirski ali ubuduće bolje provjerite izvore s kojih preuzimate nečije tekstove.

Što se f.O.F. tiče, moj se komentar odnosio na forumski post na koji sam slučajno naišao ovdje - http://darkscene.21.forumer.com/viewtopic.php?p=28732&sid=ca776e6b7c61a27f3241e4dbf3c0d6d7 - (gdje je netko, opet krivo, potpisao članak)... tek sam naknadno našao standardni post o grupi, tako da s te strane nije takva histerija...

no unatoč vašem trudu da posložite sve te informacije, za što vam skidam kapu, zapravo imate totalni džumbus postova odasvud (što na engleskom, što na sr/hr), koji su negdje pravilno kreditirani a negdje nisu. Samo toliko.

Živjeli.

Solist