Friday, May 9, 2008

Third I: Album reviews

Here are some reviews of the Third I albums:

Third I - When Tomorrow Hits (Net released, 2007)
Nekoliko mojih prijatelja je krenulo sa "skidanjem" ovog albuma sa neta, ali im nije bio nimalo slušljiv. Uz dužno poštovanje, rekoše, taj industrial nije za njihove uši. Dobro, velim, ajde vi to skinite pa cu ja da se "žrtvujem". Onda je došlo do trenutka kada je hard disk mog "mucenika" zarotirao gore pomenuti album. I, gle! To ne da nije loše, nego naprotiv.
Dakle, odmah u najavi da naglasim da sam više nego prijatno iznenaden ovim izdanjem. Kako po sadržaju, tako i po kvalitetu. Ako je vec nužno da se nadevaju neke stilske etikete, ovo jeste industrial, ali ne bilo kakav. Ima tu primesa i ambienta i duba, ali (ma kako to vama neverovatno zvucalo) i emocija i melodije! Upravo je to možda i najveca vrednost ovog izdanja. Pop muzika i melodije/emocije - to vec ide, ali industrial i emocije i melodija - svaka cast!
Preslušavanje ovog albuma (cijih 27 minuta možda deluju kratko, ali suštinski su prava porcija iskaza) pobudilo mi je asocijacije na neka davna vremena. Mnogi ce reci da je prvi industrial na ovim prostorima viden sa pojavom benda Laibach sredinom osamdesetih, ali pravi pioniri su drugi. Još se pocetkom osamdesetih pojavljuju prvi snimci benda/projekta Autopsia, koji su nekoliko godina docnije sabrani na kasetnom izdanju Oscularum Infame (Slovenija Kopar - K009). Nikad culi? Ok. Elem, druga paralela koja mi se nužno javlja je cinjenica da je Autopsia došla iz malog mesta koje se zove Ruma, a Third I iz slicno malog mesta poznatog kao Cuprija. Nisu to neki preterano bitni podaci, ali u kontekstu geografije ovih prostora i koliko ta geografija odreduje necije stavove, daleko do toga da nisu od znacaja.
When Tomorow Hits se pojavio kao net izdanje, što znaci da vas samo malo dobre volje deli od dolaženja do njega. Redovni posetioci net fanzina Helly Cherry su to sigurno vec ucinili. Siguran sam da preslušavanje ovog materijala nece prijati baš svim ušima, ali je preporuka da se obavezno nabavi i presluša - siguran sam da ce se naci neki novi ljubitelj zvukova koji baš i nisu preterano uobicajeni. Uostalom, ovo je muzika postapokalipticnog doba, a ako je apokalipsa jednako otkrovenje, zakljucak se namece sam.
Realnost ne samo da ume da bude nego suštinski jeste surova, a ova muzika može da pomogne da se naviknete na nju. Ako želite svoj primerak ovog albuma proskitajte po linkovima: www.hellycherry.cjb.net i www.myspace.com/krikunutrasnjosti
Branislav Nikolic /
Plastelin web magazin / www.plastelin.com /

Third I - When Tomorrow Hits (2007)
Zanr – Ambiental
Izdavac – Smell the Stench
Trajanje – 27:16
Nenad Popovic, urednik cuvenog e-casopisa “Helly Cherry”, je jos pre dve godine pokrenuo jedan instrumentalni projekat i time zapoceo sa stvaranjem muzike. Prvobitni naziv projekta bio je “Doping Mozga”, pa je onda promenjen u ovaj, znatno bolji a i originalniji, “Third I”. Posle dva promo/demo snimka izlazi i prvi album “When Tomorrow Hits” za izdavaca “Smell the Stench”. Ovaj album je jedna sinkrazija raznih ambijentalnih zvukova. To su najcesce dark ambiental, electrozirani ambiental, pomalo industrial kao i jos raznorazni lo-fi zvuci. Uopste nisu ekstremni i napeti kao sto umeju da budu, vec su, naprotiv, jako blagi i prijatni. Moram da priznam da me pojedine stvarice, kao sto je onaj ritam u drugoj polovini numere “Cold Chamber” i neki delovi numere “Postapocalyptic Discoteque”, asociraju na domaci projekat “Pamba”. Stvari kao sto su “Liquid Fear of Future” i “Threatful Silence” pobudjuju mracne misli. Neretko se mogu cuti i “speech” useci, verovatno iz nekih filmova, sto na kraju nije lose ispalo. S tim sto je, ipak, mozda trebalo u manjoj meri da ih bude. 85/10
Monarch, Hard n Heavy webzine

Third I - CD When tomorrow hits…
Smell the Stench records
Na u potpunosti ambijentalnom , instrumentalnom (?) ostvarenju grupacije Third I naslovljenog sa When tommorow hits..., vanserijski je efektno dočaran duh, dah i zadah neminovne sutrašnjice i post apokaliptične ere. To se već veoma jasno, uz sablasni huk koji, između ostalog i samu jezu uteruje pod vašu kožu, može zapaziti već u uvodnom zapisu Cold chamber čiji nenametljivo blagi industrijalizovani šmek neodoljivo vraća u vreme i podseća na rane radove u svetskim razmerama neprevaziđenih Nine Inch Nails ali ipak, samo u naznakama. Dovoljno dobrim. Najboljim. Third I, nastavljajući da provejavaju sa demonizirajuće mističnim isijavanjima i tripoznim uplivima kroz opustošene vijuge moždane mase (bilo čije) u sniglu koji je najavio album – Trinity – dovoljno su ubedljivi da postaje kristalno jasno zašto je ovo ostvarenje objavila Australijska kuća Smell the stench a ne neka tobože renomirana, ovdašnja. Jedan od najzaslužnijih za nastanak ovog u najmanju ruku neobičnog muzičkog dokumenta jeste Nenad Popović – urednik u alternativnom svetu izuzetno respektovanog hard core & punk & underground art web magazina Helly cherry (možete ga posetiti na adresi www.hellycherry.cjb.net i uknjižiti ga pod favorites).
Osam ovde prezentovanih ambijentalno psihodeličnih, duhovno nemarno ( i verovatno namerno) posrnulih i satanizovano ( bolje nego politički, slažete li se?) korektnih muzičkih zapisa jesu za, sada i ovde, dominantne muzičke pravce i produkte, potpuno neočekivani, dijabolični i nedvosmisleno post apokaliptični mentalno / emotivno / duhovni zabeleženi, materijalizovani useci i rezovi. I to ne samo kružni i ne samo po kompaktnoj disketi. Realno očekivani i neizbežni. Poslušajte (ih) bez predrasuda.
Undergruond kulturna struja i Third I su na najvišem mogućem umetničkom nivou. Pluća su puna čistog vazduha, konačno.
Milan B. Popović
časopis Bestseller,