TEARPALM - Prijatelj sa Duhovima Mesta (2008, Slušaj najglasnije)
Projekt Marka Dabetića iz Niša koji je objavljen kao dupli cd. Glazbenik je znan kao gitarist iz one postave Paganske Ljubavi koja je 26.V 2007. s Bojan Ilić Bokerinijem snimila album "Monolit u plastu sena" uživo u klubu Feedback u Nišu. Prvi cd je njegov autorski rad, a drugi sadrži remikseve koje su napravili njegovi glazbeni kolege.
Kod njegovog solističkog rada proteže se eksperimentalna glazbena crta zasnovana na pravilima ambijentalnih struktura u relevantnim minimalističkim periodima izvedbe pomoću kompjutera i elektronike. Glavno obilježje stila Tearpalm su melodičnost, harmonija i lagana, posve usporena drone ritmička potka koja svoje korijene vuče iz ostavštine elektronskih sfera post-industriala, post-techna, electro-glitcha, ambijentalne i avangardne glazbe, a ima tu i blagih primjesa elektronskog noise zvuka, kao i moderne klasične glazbe. Album je naoko mirne atmosfere instrumentalnog karaktera uz tek nekoliko vokalnih samplova i odiše eksperimentalnom tenzijom u pristupu gdje je autor očigledno imao koncept čitave priče. Otvara ga lagani plesni ambijentalni electro-glitch broj "DUBbed her the greatest pain" s prizvukom post-rock gitare i sampliranim dubovima koji djeluju između harmonike i melodike, te je to ujedno jedini plesni komad na ovom cd-u. Već u narednom "Zaratustra 112 & 122" Tearpalm otvara svoj ambijentalni prozor u melodičnost i naglašene orijentalne minijature na instrumentu koji zvuči poput indijskog dobra ili citre. U aranžman su uključeni samplirani fagot, gudači i još poneki duhački instrument u stepenastoj gradaciji. Naslovna "Prijatelj sa Duhovima Mesta" je mrtvo lagana troma koračnica usporena do granica izdržljivosti. Ambijentalka je to čiju atmosferu podražavaju nejasni vokalni samplovi čime autor aludira na duhove i svojom se aranžmanskom prisebnošću može usporediti i s kurentnim doom/drone metalom ili post rockom, no u ovom slučaju izraz je temeljen na horor elektronici koji finišira starim škriputavim samplom uzetim iz pjesme "Last kind words blues" Geeshie Wiley iz 1930. godine. "S.R.S.N.N." je još jedan lagani electro-glitch broj koji pljeni svojim melodijskim eksperimentima i varijacijama u psihodeličnom reverbu, delay i echo formatu. Post-industriala se dotiče psihodelična "Morning glory" koja podsjeća na eksperimente Throbbing Gristle i samo se čeka da odnekud iskoči vokal Genesis P-Orridigea, a nastavak eksperimentalne melodične gradacijske ambijentalnosti slijedi u "Mrtvi pre zore" koja ima i pozadinsku strukturu samplova uzetih s neke nogometne utakmice i folklornog zapisa svirke harmonike i rasplesanog kola iz Plametine s Kosova. Najkraća "Lithium or I tried to kiss a guy when I was 16, and I falled (to like it)" je elegični komad gothic valcera s jednoličnim vokalnim samplom. Melodija me podsjetila na Bauhaus "The three shadow". Odmah potom slijedi najdulji komad na albumu "Voajer" u trajanju od 12 i pol minuta gdje su posve gradacijski smještene minimalističke ambijentalne konture pri čemu autor ne bježi od unakrsnih melodija stupnjevajući ih prema načinu koji je blizak Steve Reichu i Philip Glassu. Posljednja "The whole story of what is" (možda i s dodatkom "Never coming back" kako piše ispod naslova?!...) je odličan eksperimentalno putujući ambijentalni elektronski noise koji finišira isprekidanim samplovima u fade-outu.
Ovo je djelo koncizno i studiozno napravljeno gdje niti jedan ton i zvuk nisu suvišni. Nema prenemaganja i kvazi artističkog bulažnjenja. Sve je na svojem mjestu i ništa ne manjka. Kreativno i dotjerano u svim pogledima od prve do zadnje sekunde.
Drugi cd kao što je navedeno, sadrži remikseve i nešto drugačije verzije 4 kompozicije koje se nalaze na prvom nosaču zvuka, te uz to ima i dva zasebna naslova - lucidni minimalistički "Coop him up (re-laterpretation)" u izvedbi LEZET i plesni (hm?) post-industrial "Morning glory/ Dno zaborava" kojeg potpisuje THIRD I. Na ovom 40 minuta dugačkom komadu mikseva nalazi se i jedna plesna elektronska verzija "S.R.S.N.N. (TMSR mix)" kojeg izvodi MARGITA JE MRTVA, a vraća se u vrijeme electro-popa '80-tih. Za posljednji broj "Prijatelj" - DEEPARTMENT ne bih mogao tvrditi da je remiks nekog broja s albuma. Ako jest, onda je posve neprepoznatljiv jer nema ništa od samplova koje je Tearpalm koristio u izvornom obliku na prvom cd-u. Slobodno ću pretpostaviti da se autor poslužio ovim remiksevima da upotpuni cijelu sliku albuma kao zaokruženo djelo jer da se naknadno objavio djelovao bi kao 13-to prase koje se nigdje ne može uklopiti.
Prvi cd slušati pod obavezno, a drugi tek za popunu dojma. Naravno, ako ste ljubitelj eksperimentalne elektronske glazbe.
Naslovi:
CD1:
1.DUBbed her the greatest pain,
2.Zaratustra 112 & 122,
3.Prijatelj sa Duhovima Mesta,
4.S.R.S.N.N., 5.Morning glory,
6.Mrtvi pre zore,
7.Lithium or I tried to kiss a guy when I was 16, and I falled (to like it),
8.Voajer,
9.The whole story of what is
CD 2:
1.FIGURATIVE THEATRE - Prijatelj sa Duhovima Mesta,
2.LEZET - S.R.S.N.N.,
3.THIRD I - Morning glory/ Dno zaborava,
4.MARGITA JE MRTVA - S.R.S.N.N. (TMSR mix),
5.FIGURATIVE THEATRE - The voyeour (ritual mix),
6.LEZET - Coop him up (re-laterpretation),
7.DEEPARTMENT - Prijatelj
free download
Kod njegovog solističkog rada proteže se eksperimentalna glazbena crta zasnovana na pravilima ambijentalnih struktura u relevantnim minimalističkim periodima izvedbe pomoću kompjutera i elektronike. Glavno obilježje stila Tearpalm su melodičnost, harmonija i lagana, posve usporena drone ritmička potka koja svoje korijene vuče iz ostavštine elektronskih sfera post-industriala, post-techna, electro-glitcha, ambijentalne i avangardne glazbe, a ima tu i blagih primjesa elektronskog noise zvuka, kao i moderne klasične glazbe. Album je naoko mirne atmosfere instrumentalnog karaktera uz tek nekoliko vokalnih samplova i odiše eksperimentalnom tenzijom u pristupu gdje je autor očigledno imao koncept čitave priče. Otvara ga lagani plesni ambijentalni electro-glitch broj "DUBbed her the greatest pain" s prizvukom post-rock gitare i sampliranim dubovima koji djeluju između harmonike i melodike, te je to ujedno jedini plesni komad na ovom cd-u. Već u narednom "Zaratustra 112 & 122" Tearpalm otvara svoj ambijentalni prozor u melodičnost i naglašene orijentalne minijature na instrumentu koji zvuči poput indijskog dobra ili citre. U aranžman su uključeni samplirani fagot, gudači i još poneki duhački instrument u stepenastoj gradaciji. Naslovna "Prijatelj sa Duhovima Mesta" je mrtvo lagana troma koračnica usporena do granica izdržljivosti. Ambijentalka je to čiju atmosferu podražavaju nejasni vokalni samplovi čime autor aludira na duhove i svojom se aranžmanskom prisebnošću može usporediti i s kurentnim doom/drone metalom ili post rockom, no u ovom slučaju izraz je temeljen na horor elektronici koji finišira starim škriputavim samplom uzetim iz pjesme "Last kind words blues" Geeshie Wiley iz 1930. godine. "S.R.S.N.N." je još jedan lagani electro-glitch broj koji pljeni svojim melodijskim eksperimentima i varijacijama u psihodeličnom reverbu, delay i echo formatu. Post-industriala se dotiče psihodelična "Morning glory" koja podsjeća na eksperimente Throbbing Gristle i samo se čeka da odnekud iskoči vokal Genesis P-Orridigea, a nastavak eksperimentalne melodične gradacijske ambijentalnosti slijedi u "Mrtvi pre zore" koja ima i pozadinsku strukturu samplova uzetih s neke nogometne utakmice i folklornog zapisa svirke harmonike i rasplesanog kola iz Plametine s Kosova. Najkraća "Lithium or I tried to kiss a guy when I was 16, and I falled (to like it)" je elegični komad gothic valcera s jednoličnim vokalnim samplom. Melodija me podsjetila na Bauhaus "The three shadow". Odmah potom slijedi najdulji komad na albumu "Voajer" u trajanju od 12 i pol minuta gdje su posve gradacijski smještene minimalističke ambijentalne konture pri čemu autor ne bježi od unakrsnih melodija stupnjevajući ih prema načinu koji je blizak Steve Reichu i Philip Glassu. Posljednja "The whole story of what is" (možda i s dodatkom "Never coming back" kako piše ispod naslova?!...) je odličan eksperimentalno putujući ambijentalni elektronski noise koji finišira isprekidanim samplovima u fade-outu.
Ovo je djelo koncizno i studiozno napravljeno gdje niti jedan ton i zvuk nisu suvišni. Nema prenemaganja i kvazi artističkog bulažnjenja. Sve je na svojem mjestu i ništa ne manjka. Kreativno i dotjerano u svim pogledima od prve do zadnje sekunde.
Drugi cd kao što je navedeno, sadrži remikseve i nešto drugačije verzije 4 kompozicije koje se nalaze na prvom nosaču zvuka, te uz to ima i dva zasebna naslova - lucidni minimalistički "Coop him up (re-laterpretation)" u izvedbi LEZET i plesni (hm?) post-industrial "Morning glory/ Dno zaborava" kojeg potpisuje THIRD I. Na ovom 40 minuta dugačkom komadu mikseva nalazi se i jedna plesna elektronska verzija "S.R.S.N.N. (TMSR mix)" kojeg izvodi MARGITA JE MRTVA, a vraća se u vrijeme electro-popa '80-tih. Za posljednji broj "Prijatelj" - DEEPARTMENT ne bih mogao tvrditi da je remiks nekog broja s albuma. Ako jest, onda je posve neprepoznatljiv jer nema ništa od samplova koje je Tearpalm koristio u izvornom obliku na prvom cd-u. Slobodno ću pretpostaviti da se autor poslužio ovim remiksevima da upotpuni cijelu sliku albuma kao zaokruženo djelo jer da se naknadno objavio djelovao bi kao 13-to prase koje se nigdje ne može uklopiti.
Prvi cd slušati pod obavezno, a drugi tek za popunu dojma. Naravno, ako ste ljubitelj eksperimentalne elektronske glazbe.
Naslovi:
CD1:
1.DUBbed her the greatest pain,
2.Zaratustra 112 & 122,
3.Prijatelj sa Duhovima Mesta,
4.S.R.S.N.N., 5.Morning glory,
6.Mrtvi pre zore,
7.Lithium or I tried to kiss a guy when I was 16, and I falled (to like it),
8.Voajer,
9.The whole story of what is
CD 2:
1.FIGURATIVE THEATRE - Prijatelj sa Duhovima Mesta,
2.LEZET - S.R.S.N.N.,
3.THIRD I - Morning glory/ Dno zaborava,
4.MARGITA JE MRTVA - S.R.S.N.N. (TMSR mix),
5.FIGURATIVE THEATRE - The voyeour (ritual mix),
6.LEZET - Coop him up (re-laterpretation),
7.DEEPARTMENT - Prijatelj
free download
No comments:
Post a Comment