Sunday, April 8, 2007

Gothanam & Boy Depressed



INTERVIEW sa autorima stripa GOTHANAM & BOY DEPRESSED

1) Predstavi se!

60Seconds: Moje ime je Vlada, imam dvadeset i kusur godina i ne volim sve shto vole mladi

Dawngreeter: I am a man of fame and wealth, please love me. Ime mi je Marko Vujnovic i rodjen sam na samom pocetku svog zivota, ne svojom krivicom.

2) Koliko dugo se bavite crtanjem?

Dawngreeter: Ja sam prvi put poceo da crtam u vrticu. Jako je lose islo, druga deca su mi se mahom smejala, neka su histericno plakala a vaspitacica mi je oduzela vostane bojice i naterala me da obecam da nikada vise necu pokusati nesto slicno. Tako se zavrsila moja bogata i veoma plodna karijera strip crtaca.

60Seconds: Ja sam prvi put pocheo da crtam, za razliku od Marka, pre vrtica. Bilo je to chokoladom po zidu spavace sobe. Batine me nisu sprechile da prestanem da se bavim time, ali sam nauchio da se chokolada jede, a bojicama se crta.

3) Koliko autora broji strip?

Dawngreeter: To je komplikovano pitanje za odgovoriti. Nacelno nas ima dvoje. Ili dvojica. Ili dve. Vec u zavisnosti od godisnjeg doba. Ali nismo samo nas dvojica krivi za postojanje ovog stripa, te bi poternicu trebalo prosiriti da obuhvati i jos neke nase prijatelje, poznanike, potpune strance i duhove antickih Gota iz osamdesetih. I macke. Macke su uvek krive za sve.

4) Otkud vam ideja za glavne likove stripa?

Dawngreeter: To je jedna tuzna prica koja ima veze sa KST-om (sve takve price su tuzne). Iskreno se ne secam u kom kontekstu smo prvi put spomenuli superheroje po imenu Gothanaman i Boy Depressed, al' cini mi se da je to bila moja izmisljotina za potrebe glupiranja po jednom forumu cije ime ne sme biti izgovoreno. U pitanju je bio alter ego naseg dobrog prijatelja Makija koji je potpun kreten, i kojem je moja malenkost bila sidekick. Mnogi psiholozi ce verovatno imati pune ruke posla analizirajuci cinjenicu da sam smislio superherojski duo u kojem sam ja nekome pomocnik
Posle par godina glupiranja, trcanja niz Knez Mihajlovu u tri ujutru sa kosuljom oko Gothanamanovog vrata koju je Boy Depressed morao da njise gore-dole u nedostatku pravog vetra i desetak "jako ozbiljnih" razgovora vezanih za potencijalni strip, pre malo vise od godinu dana smo konacno seli i osmislili kako zelimo da to sve izgleda. I onda uradili nesto potpuno deseto.

60Seconds: Ne laze, majke mi!

5) Kako nastaju priče?

Dawngreeter: Kako do ponoci utorkom i subotom treba da kacimo nove epizode, process izgleda otprilike ovako. Jedan dan ranije onaj kome to prvo padne na pamet pita ovog drugog dal' ima ideju za novu epizodu. Taj drugi odgovori da nema. Jednoglasno zakljucimo da bi trebalo nesto smisliti do sutra. Sutradan, oko deset uvece, ja kazem Vladi da imam ideju koja uvek ima veze ili sa nekim filmom koji sam gledao u zadnjih dvadeset godina ili sa Blinkosaurusima. Cesto oba. Onda mi on kaze da je to glupo. Narednih desetak minuta pokusavam da insistiram na cinjenici da su Blinkosaurusi naj-cool stvar ikada izmisljena. Onda zakljucimo da je proslo previse vremena, pa na brzaka smislimo nesto sto nam deluje smesno. Posto mi bas i nismo preterano kreativna gungula, cesto nemamo pojma sta nam tacno deluje smesno pa jednostavno uzmemo nesto sto nas nervira, ispricamo koliko nas to nervira i dodamo isprazan punchline na kraju da bi izgledalo kao da je smesno, iako nije. To se zavrsi oko cetri ujutru i onda se izvinjavamo publici sto kasnimo.

To je, naravno, procedura za ono malo epizoda koje necemu vrede. Za ostale se ponekad desi da meni prvo padne na pamet kakav propratni rant zelim da kucam pa onda stelujemo epizodu tako da uz nju moze da ide takav tekst. A ponekad nam samo padne na pamet da zelimo pandu u jednom panelu, ili da zelimo pet istih panela bez teksta, pa ostatak popunimo random glupostima. A nije retka ni pojava da su stripovi vrlo bukvalno samo ilustrovani dijalozi koji su se stvarno desili nekom od nas.

Jednom nam se desilo da smo ozbiljno seli i konstruisali epizodu tako da bude dobra. Onda smo odlucili da necemo to da objavimo da ostale ne bi izgledale losije u poredjenju sa doticnom.

60Seconds: Ima i par epizoda/serijala koji su planirani unapred (linkovi kasnije) i koji imaju poentu zavijenu u sharenu lazu stripovskog sarkazma.

Dawngreeter: E da, ima i toga. Al' to ne radimo previse cesto jer zahteva mozak.


6) Da li ste negde objavljivali svoj strip?

Dawngreeter: Jok. Kako je po sredi webcomic, forma nalaze da se objavljuje jedino na nasem sajtu. Do duse, od cetri ili pet poslatih epizoda na proslogodisnji salon stripa u SKC-u, jedna je bila okacena u onoj sobi gde idete da se smejete radovima koji nisu osvojili ni jednu nagradu. Al' to se valjda ne racuna u objavljivanje?

7) Kad ste tačno počeli da radite G&B i kako se tačno javila ideja?

Dawngreeter: Prva epizoda je videla svetlost Interneta prosle godidne, tamo negde pocetkom Marta. A ideja se javila tako sto smo hteli da budemo svetski slavni. Kada to nije upalilo, ostalo nam je jedino da se pravimo da smo svetski slavni kacenjem stripova i propratnih dubokomisaonih rantova, vesto srocenih tako da izgleda kao da to zanima nekoga ko nije nas dvojica.

8) Uzori?

Dawngreeter: Nisam siguran da bas imamo direktne uzore. Obojica redovno pratimo Penny Arcade webcomic tako da se valjda oni mogu uzeti kao nekakav uzor, iako mislim da nam je i humor i stil znatno drugaciji (citaj: gori) od njihovog. Apropo mojih spisanija, ne pravim svestan napor da imitiram bilo koji konkretan stil ali recimo da je u pitanju produkt visegodisnje fascinacije humorom apsurda u svim svojim formama. Bilo bi neverovatno pretenciozno reci da medj' pomenute uzore spadaju takvi komicari kao sto su Pajtonovci, Eddie Izzard i Douglas Adams, pa to necu reci.

60Seconds: Shto se crteza tiche, nije insirisan niti pravljen da izgleda 'kao nechiji'. Poshto je webcomic u pitanju, forma zahteva da se ne potroshi previshe vremena, jer svako ko dodje na sajt prochita epizodu za 30 sekundi i ode. Trebao nam je crtez koji ce biti jednostavan i koji omogucava da se (relativno) brzo nacrta epizoda, a opet da to ne bude 'na brzaka'. Vec pomenuti Penny Arcade je da kazem 'u istom fazonu', oshtre linije i proste obojene povrshine. Dakle, uzor za ovakav crtez nemam, vec je on vishe podredjen funkciji i medijumu.

9) Nešto o vašoj internet stranici i gde se sve ljudi mogu informisati o ovom stripu?

Dawngreeter: Adresa Cheap Velvet sajta je http://www.cheap-velvet.com, a takodje imamo i MySpace profil na adresi http://www.myspace.com/cheapvelvet. Izvan toga, komentari, kritike i diskusije o pojedinacnim epizodama povremeno izrone na Debris forumu (http://www.debris-files.net) sto i nije toliko cudno obzirom da smo nas dvojica, uz jos troje ljudi, tamosnji administratori pa mozemo da se samoreklamiramo do mile volje. Nepotizam i korupcija.

10) Planovi i nešto za kraj?

Dawngreeter: Verovatno bi bilo vazno napomenuti da nove epizode ne radimo vec oko mesec dana. Obaveze su nas uhvatile pod svoje, kako to vec obicno biva kada ljudi zavrsavaju fakutlet i sukobe se sa stvarnim zivotom. No, to nikako nece biti kraj stripa. Planiramo kojesta za buducnost, pa cemo videti sta ce se obistiniti a sta ce ostati pusti snovi.

60Seconds: Ovo je tako diplomatski recheno, da nemam da dodam nishta osim 'mmmm, keks!'

Dawngreeter: E da, kad vec glumimo promotion whores, evo i par linkova ka nama najdrazim serijalima od par povezanih epizoda:

- Goth Wars (http://www.cheap-velvet.com/index.php?date=2006-03-31)

- The Emo Crisis (http://www.cheap-velvet.com/index.php?date=2006-06-26)

- The Bicycle Riders (http://www.cheap-velvet.com/index.php?date=2006-08-25)

- Woah! / The Mainstreamix (http://www.cheap-velvet.com/index.php?date=2006-11-25)

http://www.cheap-velvet.com

No comments: