Tuesday, April 22, 2008

Fancy Frogs - review albuma "Son of Earth"

Review albuma Son of Earth by Pandemonium

Ako jedan rok bend u ova turbulentna vremena u jednoj kulturno razorenoj zemlji obitava punih deceniju ipo, to je za svaki respekt. Ako taj bend pritom konstantno podize sopstvenu lestvicu kvaliteta, stremeci
ka beskompromisnom usavrsavanju svog muzickog izraza, mozemo govoriti i o umetnosti. Ako na sve to dodamo i stalan rast zainteresovanosti medija i pre svega publike koja i te kako ume da prepozna unikatne vrednosti, onda sve ovo polako prerasta u kult. Naravno, pogodili ste – pricamo o grupi Fancy Frogs.

Prve stranice njihove price ispisuju se pocetkom devedesetih. Mladi etuzijasti na krilima Post Punk i Grunge uticaja osnivaju bend imena Punk It Up ciji su vec prvi nastupi bili zapazeni, sto zbog sirove energije, sto zbog tada naglasene ekscentricnosti njihovog frontmena Branislava Jokica. Stariji poznavaoci se i dan danas secaju njihovog nastupa u jednom beogradskom klubu, kao i pevacevog performansa koji obucen u zensku dugu haljinu izvodi njihov prvi hit
"Zena u defektu". Par godina kasnije, tacnije 1995. Punk It Up prolazi kroz novu kreativnu fazu: dolazi do promene u postavi, intenzivno se eksperimentise sa najrazlicitijim muzickim stilovima a tekstovi pesama pocinju da se pisu iskljucivo na engleskom jeziku. U tom periodu nastaje i njihov novi, nesudjeni hit "Cosmic Ocean" koji nikad nije zaziveo zbog nesuglasica u bendu oko toga kojim zanrovskim putem ici, sto je dovelo i do kratkotrajnog prekida rada benda. Par meseci kasnije, okupljeni clanovi cvrsto reseni da se vrate korenima Post Punk-a, koji ce vremenom evoluirati u Dark Rock sa primesama Gothic pravca, stavljaju "tacku na i" na njihov prethodni period. "Punk It Up je mrtav – ziveo Fancy Frogs!" Nakon par godina rada na novim pesmama bend snima debi album "Tones of Love and Hope" koji je ugledao svetlost dana 2002. u saradnji sa beogradskom izdavackom kucom Active Time. Njihov nov album "Son of Earth" je konacno pred nama.

"Blacksmith", numera koja otvara album prikazuje Frogs-e u najboljem svetlu. Sve je na mestu: od zavodljivo laganog a psihodelicnog uvoda, u maniru ranih The Bad Seeds-a, pa sve do centralnog dela pesme gde do izrazaja dolazi vrlo prepoznatljiv zvuk gitare Danijela Klepica, glavnog motora ovog sastava. Iako zanrovski vrlo definisani, FF uspevaju tokom celog albuma da ostanu originalnog zvuka dajuci pesmama svoj licni pecat. Direktni uticaji bendova poput Sisters of Mercy, Joy Division, Bauhaus pa sve do vec pomenutog Nick Cave-a daju savrsen temelj za nadgradnju ovom sastavu, koji je ocigledno vise nego uspesno savladao materiju. Prvi singl sa albuma za pesmu "Fields in Fog" akcenat stavlja na Branislavov vokal, iz koga izbija celokupni autoritet benda. Zaista, ne mozes nauciti da budes frontmen, moras se roditi s tim, a Fancy Frogs definitivno imaju jednog od najjacih u zemlji, u sta se ljudi mogu uveriti i na njihovim koncertima. Pesmu koju bih posebno izdvojio je „Where I Was Wrong", gde Bojan Ilic svojim minimalistickim stilom sviranja klavijatura savrseno upotpunjuje dozivljaj iste. Ritam sekcija takodje dobro obavlja svoj posao, kako basista Miroslav Panjik tako i Relja Ilic, koji se veoma dobro uklopio posle odlaska originalnog bubnjara, Djordja Andjelevskog.

U sklopu izdanja mora se pomenuti i vanserijski uradjen buklet. Visoko konceptualan i savrseno uklopljen sa muzickim numerama treba uputiti sve pohvale mladom umetniku Marku Adamovicu. Sto se tice slabijih strana albuma, prvo sto upada u oci je mali broj pesama – svega sedam. Za danasnje standarde premalo. Neko bi mozda prokomentarisao na momente tehnicki nedovoljno preciznu svirku ali bi time promasio poentu cele price. To bi bilo isto kao kad bi neko rekao da Nirvana nije bila dobar bend zato sto Kurt Cobain nije svirao tehnicki kao Yngwie Malmsteen. Srz Fancy Frogs-a je u neponovljivoj atmosferi koja je, na svu srecu, vrlo uspesno prebacena na snimke novih pesama.