Friday, September 5, 2008

H1N1 - Interview

(Intervju objavljen u Helly-Cherry webzinu broj 73.)

HC: Za pocetak podseti nas na svoje dosadasnje radove. Kako je tekao razvoj tvog projekta?
H1N1: Pa kao prvo, vec duze vrijeme taj projekt nisam dirao jer sam imao posla sa druga dva benda ovdje u Zupanji: Gromesense (www.myspace.com/gromesense) i Zagrobni Cucanj (www.myspace.com/zagrobnicucanj). Ali ipak.. Koliko se sjecam, projekt je krenuo negdje 2005. pod imenom Bleak Days. Te godine sam izbacio samo jedan demo, ali to je bilo vise ono da imam za sebe i za jos par frendova koji su bili u tom fazonu. I nakon neke hibernacije od 2 godine opet sam poceo raditi, sada pod imenom H1N1 i iste godine sam odma dva dema napravio koji su izasli za Smell The Stench net label.

HC: Kada si napravio H1N1, koja je tvoja zelja bila i kakav smisao H1N1 ima?
H1N1: Kao sto sam vec rekao, H1N1 je napravljen negdje pocetkom 2007. Prvotna ideja je bila da to bude speedmetal bend tipa Heller i slicna ekipa 80', ali naravno zive sile za to nije bilo prisutno u Zupanji, pa sam okrenio projekt na vojni ambijental. Ako si mislio na smisao rijeci H1N1 to je bila, koliko sam informiran, jedna od najvecih epidemija 20. st. tzv. "Spanjolska gripa" koja je 1918. harala po svijetu i ubila oko 50 milijuna ljudi.

HC: Sta to tebi znaci a sta bi trebalo slusaocima?
H1N1: H1N1 meni znaci da zarobim tu neku tjeskobu, depresiju, napetost i nervozu koja vlada u tim ratnim vremenima i koju manjevise svi vec poznajemo. A slusaocima? Pa eto da osjete bar komadic te neke atmosfere sto sam pokusao stvoriti.

HC: Kako generalno nekome ko nije upucen intenzivnu buku objasniti i kako ti se cini izjava "There is no such thing as noise"?
H1N1: Neki ljudi svoj bijes, tugu i ostale emocije u vecini slucajeva ljece jednom vrstom muzike ili pak hladnog/vatrenog oruzija :), a ja, posto sam dosta otvoren po pitanju zarnova, buku koristim da bi sve odjednom izbacio i najdublje i najplice. Buka je za mene 2 prsta u usta i deri.

HC: Noise. Muzika ili Anti-Muzika :)? Zasto je jedno, a zasto je drugo?
H1N1: Kao sto sam vec rekao. Potrebna mi je i muzika i anti-muzika. Muzika, zato sto uzivam u muzici vecine zanrova i uvijek volim istrazivati dalje i dalje sto se zarnova tice, a anti-muzika mi je potrebna da me muzika ne odnese previse u neke druge sfere, jer buka je meni oduvijek bila samar koji me rusio dole na zemlju. Zato ju volim.

HC: Jesi li razmisljao da nastupis uzivo? Kapiram da je tesko ponoviti ono sto se moze cuti na izdanju pa zato,... kako bi zapravo i mogao da izgleda nastup?
H1N1: Nisam, ali da se to desi to bi bio nastup odrzan u sklopu neke veceri projekcije filmova i dokumentaraca koje bi probro i za koje bi mislio da bi isli dobro uz muziku H1N1 i naravno ne puno ljudi u prostoru. Klubska atmosfera, stolovi, stolice, cuga, pljuga, noc je duga.

HC: Ta neponovljivost napravljene muzike. Prednost ili mana?
H1N1: Prednost. Ili si sposoban magiju koju stvaras stvarati sa svakim novim izdanjem ili nisi. Amebix nitko vise nece ponoviti, pa mozda ni oni sami, Zounds, G.i.s.m., Tozibabe itd. itd.

HC: Kaze jedan moj ortak "za sve to ti je dovoljan fruti lups i esid"... Sta koristis u radu? Hardver, softver, gedzet isl...
H1N1: Ma tako nesto. Malo Frutija, najvise NativeInstrument syntove sam koristio i naravno sve to u Auditionu spajo sa klipovima sa ratnih snimki, dokumentaraca itd. sto sam iskopo sa jutuba i dvdejaca..

HC: Danas je racunar dostupan svima. Cinjenica je da masa ljudi radi nesto po pitanju muzike sama. Da li smatras da je ta dostupnost dobra i to da svako moze da radi muziku/buku?
H1N1: Da. Mnogo ljudi danas se bavi muzikom putem kompa i to je po meni dobro, jer svako se moze izraziti na svoj nacin i popunit neke rupe u sebi i ispuhat se, a tu se opet moze naci neka dusa koja ce mozda i shvatit tu glazbu na svoj ili na autorov nacin, nije vazno. Bitno da mu je tvoja muzika dobar poticaj za razmisljanje. Znaci da ima nekog slajma tu. Sirok je spektar muzike koje mozes raditi putem kompa, tako da i taj neki faktor istrazivanja me isto privlaci u ovoj muzici.

HC: Koliko stizes da pratis desavanja u ex yu u smislu novih i starih imena? Moram priznati da nisam imao prilike da te sretnem na DS forumu gde se uglavnom okuplja ExYu noise isl bagra pa te zato pitam. Cini se da posebno poslednjih godinu-dve naisao je neki novi talas bendova i projekata. Cini se da se stvara neka scena (ako pogledamo DS blog i forum videcemo da je spisak aktivnih bendova poprilican). Kako ti vidis to?
H1N1: Pa dosta dobro. Vise stara imena pratim i kopam koliko stignem. Od starog yu hardkora tipa Distress, UBR, Tozibabe, Zenevski Dekret i sl. pa preko nojza i postpanka tipa Grc, Trobecove krusne peci itd. pa sve do novih bendova koje putem neta ili na svirkama prvi puta vidim. Tesko pratim ovakav tip net bendova/projekata slicnih H1N1 jer stvarno broj divlje raste i nemoguce je pratiti to, ali to je svakako pozitivno. To znaci da su ljudi zeljni da se izraze i stalo im je da se nesta radi. Hiperproduktivnost je zakon. Na forumima se bas i ne motam, samo na Zloj Buci i jednom lokalnom MKCu. Prije sam na vise njih se moto.. Budem posjetio i taj DS.

HC: Ako je tvoj muzicki izraz cold-dark ambient, industrial, noise, sta bi bila inpiracija koja zahteva ovakvu napetu formu?
H1N1: Ako imas tu neku prljavstinu u sebi dovoljno je da to kroz ruke preneses na papir, tastaturu, zice ili sto vec. Ne znam kako bih drugacije opisao to. Ja sam ove svoje demo uratke uradio u roku 1 ili 2 dana. Znaci bez previse razmisljanja. Samo izbacio iz sebe i snimio.

HC: I ovim vam ostavljam poslednju priliku da kazes nesto sto zelis a nisam te pitao i jeste ili nije bitno vama, nama, nekome,...
H1N1: Ne jebite djecu, jaganjac vas voli.


No comments: